tirsdag 6. desember 2016

Strikking og lesing

Jeg elsker å lese og jeg elsker å strikke. Ikke en lett kombinasjon. En tid i livet var det enten eller, nå er det både og.

Da jeg ble syk for en del år siden, mistet jeg konsentrasjonen og det gikk ut over lesingen min. Ettersom jeg hadde hatt lydbok (som regel hørespill) i bilen på lange bilturer så var ikke lydbok ukjent for meg. Gikk på biblioteket og lånte en god krim på lydbok. Og da var det gjort. Har hatt lydbok på øret nesten hele tiden siden det, Den kan kombineres med masse, oppvask, gulvvask, trimtur og ikke minst strikking.

I år har jeg strikket og hørt lydbok. Jeg vet ikke hvor mye jeg har strikket, men jeg vet eksakt hvor mange bøker jeg har hørt (lest). Jeg starter nå på min 138. bok i år. I dag fikk jeg den siste til Jan Guillou, Ekte amerikanske jeans.

Etter å ha fått unna "morgenstellet" har jeg satt meg til i sofaen med kaffe, lydbok og strikketøyet.

Er snart ferdig med bestillingen på pulsvarmere, har en og en halv igjen. Og gleder meg til en ny bok.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar