onsdag 28. desember 2016

Bilder fra gamle dager

I høst hørte jeg på radioen at NTNU hadde gjort Gunnerus bildesamling tilgjengelig på nettet.
Alle bilder er ikke tilgjengelig ennå, da de fortsatt jobber med bildedatabasen.

Jeg søkte på navn i min familie og fant ut at det iallefall lå 3 bilder av min fars familie i databasen. Men de var ikke lagt tilgjengelig ennå. Så da tok jeg kontakt med dem, og et par uker senere fikk jeg e-mail om at de nå var lastet inn.

Og her er de:

Bildet er tatt i 1910
Fra venstre: ukjent dame, Arnulf Ludvik  født i 1909, Oskar Bjarne født i 1897, Margit Konstanse født i 1906 Jenny Marie (min bestemor) født i 1901, Berntine Mauseth (Bertsen) født i 1870, Frøya (min oldemor).


Bildet er tatt i 1910
Fra venstre: ukjent mann, Olaf Andreas Hilmar Mauseth født i 1876, Hammerfest (min oldefar)


Bildet er tatt i 1910
Olaf Andreas Hilmar Mauseth født i 1876, Hammerfest (min oldefar)


Jeg har også funnet bilde av Oskar Bjarne Mauseth m/fam fra 1920. Dette er ikke i databasen ennå. Så her må jeg ta kontakt med NTNU igjen. Men venter til jeg evt. finner flere bilder jeg vil ha tilgang på.

Teksten på bildet er: Familiebilde, kvinne og mann med lite barn, dåpkjole, halvfigur.
Dette passer med at hans første datter ble døpt 24. okt. 1920.

Senere flyttet Oskar Mauseth til USA, og hans andre og yngste datter (født i 1929, Minnesota) lever ennå i South Carolina.


Da min andre hobby, bortsett fra strikking, er slektsgranskning. Vurderer en egen blogg om det,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar